Инсталляция состоит из четырёх столов с одинаковым набором одинаково размещённых предметов.
4 одинаковых беспорядка. не понятно что там случилось, толи он что-то паял и убежал, толи что-то прочел. ключа нет. это фрагмент бесконечной вселенной, в которой, возможно, есть шанс, что летящие детали боинга соберутся в целый самолет.
возможно это ужас, от того что нет уникальности, а возможно некий магический обряд по упорядочиванию хаоса.

МишМаш


The installation is composed of four tables with an identical selection of identically arranged objects. It ironically poses a question about the relationship between chaos and order.
Order is something that possesses an internal logic. The presence of logic means that it can be reproduced. In a basic sense each table in the installation is in a state of disorder, but the repetition affirms an idea that is important at this exhibition - that the image of chaos can become a basis for aesthetic order. In the MishMash installation, chaos, which bursts through or is triumphant in other works at the show, becomes the norm and in this way is tamed. Entropy has become something habitual - it is something in which we can build ourselves a cosy little nest, reducing chaos to a mere domestic mess. Ironically finding a comfy home in the complicated web of modern life is a common theme in works by MishMash.

Gleb Napreenko
реализовано на выставке
In An Absolute Disorder
в Arts Santa Monica
Barcelona
2012
ЗАБЫЛ КУДА КЛЮЧИ ПОЛОЖИЛ / I FORGOT WHERE I PUT MY KEYS